fredag 11 april 2014

Funderingar om livet ...

Som många läst så har jag börjat med lite stavgång på senaste tiden, jag kan väl inte säga att jag tycker att det är speciellt roligt men vem fan har sagt att man skall ha roligt hela tiden?
Samtidigt som jag går mina rundor så praktiserar jag mindfullness, ja alltså jag försöker vara mer närvarande i nuet. Det är inte så flummigt som det låter, för min del innebär det att jag inte pratar i mobilen eller lyssnar på musik när jag promenerar. Jag försöker se, känna, uppleva nuet som det är. 
Det är inte så lätt alla gånger för rätt som det är så går man där och tänker på vad man skall handla eller laga till middag. Då får man försöka stanna upp och se sig omkring  för att påminna sig om att det är ju nu som är viktigt, inte om man skall ha korv eller köttbullar till middag.
Men ibland kan man inte komma bort från alla tankar som snurrar i skallen.
Jag funderade häromdagen på vilka stora händelser som man fått uppleva när man är så gammal som jag :-)
Mina föräldrar upplevde ju både krig, begreppet äta ute och skita inne , den första egna tv:n, mm
 själv har jag oxå fått vara med om mycket  som t:ex

 1: Skipantsen.. gärna i jadegrönt med hälla under foten.
 2: cd-skivans genombrott.
 3: Masshysterin av Converse,( som har en så tunn sula att läkarna börjar varna.)
 4: Handledsväska ( föregångare till dagens man phurse ... i will say no more)
 5: Sushi ( rå fisk som smakar akvarium men är finmat) Hade någon serverat mina föräldrar rå fisk på 60 talet     hade dom aldrig ätit där igen..
 6: Stringtrosor ( borde döpas om till rövskav, passar bäst till att göra slangbella av)
 7: SMS!! ( när jag var liten hade vi en grannfru som sa att det värkte i stortån när det skulle bli oväder! hon        hade aldrig trott om jag sagt att i framtiden så kommer det att vibrera i byxfickan när någon vill ha tag på        en!)
Jo då så många tankar kan man ha om man inte är som man ska 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar