fredag 25 april 2014

Svammel och bröstproblem...

"Å så fortsatte livet att gå vidare, morgondagen kom och gick men i det lilla huset satt kvinnan och funderade på hur framtiden kommer att bli. Efter ett par jobbiga år med diverse sjukdomar blir man lite nojig. Människor omkring säger - tänk inte på det vi vet ju inte vad som komma skall någon av oss. Nej tänkte kvinnan men om du en gång har blivit biten av en svart hund så kommer du alltid att vara orolig när du ser någon svart hund. Det var många oturliga saker som satte kvinnans värld i gungning inte minst när hon skulle tillbaka till sitt arbete. Man skulle tro att tryggheten i det arbete hon utfört i många år skulle leda till ett snabbt läkande, men den obeskrivliga otryggheten som rådde där gjorde henne tvärtom mycket sämre. Så hade det varit i många år och emellanåt glimmade det till av ett hopp men efter ett tag förstod man att det bara var ett fyrverkeri som snabbt dog ut och blev svart rök."
Såna här funderingar möts jag av ganska ofta. När man har någon sjukdom blir man ibland ett öppet öra där folk kommer med sina tankar och sin oro.  En del problem har man gemensamt och en del är personliga. Den gemensamma nämnaren är att folk behöver få prata om sin oro och sorg.

Mina promenader fortsätter, jag försöker som jag sagt innan att jobba med mindfulness. Vara här och nu. Innan jag går känner jag efter hur kroppen mår, förr bestämde jag mig för hur långt jag skulle gå innan jag gick ut och om jag fick ont eller blev svimfärdig när jag kommit halvvägs så körde jag bara på. Jag har lärt mig mycket om mig själv på denna resan men jag har mycket kvar att lära.
Jag har oxå ett stort projekt på gång med att leta bikini till vår Greklandsresa nu i vår. Bikinitoppar där man kan pela ner protesen är inte lätt att hitta. Man vill ju inte ha någon "kärringbikini" bara för att man är enbröstad!!! Har jag nu kämpat i många veckor med att trimma kroppen lite så vill jag känna mig ok på stranden oxå. Jag har dragit fram alla mina bikinidelar och klippt och sytt för att fixa en ok bikini. Så nu är jag väl ganska nöjd. Problemet är ju att jag inte riktigt vet hur den funkar när man ligger i flera timmar om dagen, tyget blir kanske uttöjt så protesen"säckar ihop". Nåja då blir det ju mig dom snygga karlarna tittar på när vi går på stranden ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar