tisdag 25 mars 2014

Höstvär ä tröstvär....

Våffeldagen är snart till ända och inte fasen har det bakats några våfflor på denna adressen. Men jag har fått hjälp med att köra till återvinningsgården med ris och skräp. Jag har j turen att ha några " extra föräldrar" ja alltså inte släkt utan bara goda vänner som hjälper oss med allt möjligt, givetvis hjälper vi tillbaka oxå. Eftersom vi inte har dragkrok så blir det ju genast lite mer omständligt att köra till t:ex återvinningsgården.
Nåja Kennet och jag fixade det i dag innan vädret blev sämre.

Här nere har det varit riktigt surkallt senaste dagarna och i dag toppades det med blåst och snöblandat regn.
Det blev till att tända en brasa och kura ihop sig i soffan.
Jag var ju som vanligt lite "hejalös" med att plantera frön och nu har vissa växt sig långa och skrangliga i mitt stora fönster på ovanvåningen. Kan undra om detta kommer att bli bra? Fortsätter det att växa i denna takten så kommer plantorna att vara 210 cm långa i juni!!! Borde kanske hållit mig till krasse på lite toapapper...
Men skam den som ger sig.
Nu i kväll kom lille sonen hem och hjälpte mig med några småsaker, som tack fick han en matlåda med lasagne, e skönt att alla barnen fortfarande går att muta med mat :-)
Han hade med sig en present från en "gammal" väninna som är proffs på grönländskt pärlbroderi!
Så roligt med såna oväntade presenter <3


1 kommentar:

  1. Söta små pärlfigurer!
    Hm... Ja det var lite kyligt tidigare i veckan.
    Men nu ska värmen vara här! Säges det!
    I helgen ska vi UTTTTT!!!!!
    PS Vi missade också det där med våfflor! ;-) Men di gå la å fixa en anna da`?!;-).... DS
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera