fredag 14 mars 2014

Njutning och fröpåsar.....

Nu är det vår på riktigt! jo det är när man kissat ute i skogen utan att det kommer änglaspel från istapparna...
Jag har börjat planera inför odlingssäsongen, förberett med pallkragar ( som en god vän kom hem med) och fyllt dem med bra jord, kogödsel och lite torv. Inte fasen vet jag om det blir bra men ibland får man köra på magkänsla ;-)
Fick dessutom köra 2 ggr till växtmästarna i Osby för att både jag och tjejen i butiken glömde bort att klippa markduken som jag betalt för.
Fröerna är nerpetade i såjord i miniväxthuset. Dock blev det en liten chockartad upplevelse när jag upptäckte att en av påsarna bara innehöll 4 st frön!!! vilket jävla kilopris!! dessutom tappade jag ett frö och Larry käkade upp det...  (Larry är min dotters lilla hund).
Nåja det skall ju vara en hobby så skitsamma om det kostar mer än det smakar... har jag tur så skiter Larry ut fröet i min trädgård...
Just nu är jag lite upp o ner , speciellt när det gäller mina planer på att ta tag i trädgården. Dels för att jag inte har "öga" för det men oxå för att vi funderar på att sälja huset och flytta till mindre hus.
Därför vill jag inte göra så jättemycket i min trädgård men odla sånt man kan äta är ju aldrig fel :-)
Nåja den som lever får se. Denna helgen skall jag bara ta det lugnt och på söndag kommer några revyvänner  hit och planerar nästa års revysäsong. Ha en trevlig helg och njut av våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar