söndag 29 juni 2014

Impulsiv och hejalös...

Så hände det igen. det jag har upplevt ganska många gånger i mitt liv. Tristessen som kommer när vädret är grått och trist leder ofta till att jag får många roliga ideér , ja eller rättare sagt dom är roliga innan jag utfört dem men sen är det mindre roligt.
Jag hade tröttnat på att bleka håret stup i kvarten så jag tänkte färga om det i en strawberryblond färg.
Ja jag hade alltså tänkt mig blond med svagt jordgubbsröda/ oranga toner. Så blev dock inte fallet. Jag ser mer ut som en skabbig råtta ( då färgen inte blev varken jämn eller svag).
Nåja detta är ju inte första och förmodligen inte sista gången jag gör detta misstaget så det var ju inte värre än att jag fick köra till Maxi och köpa mer färg.
När jag gick in i affären gick larmet igång! jag väntade tålmodigt på att det skulle komma någon och hjälpa mig men icke.
Så jag traskade bort till hårfärgerna och valde 2 nya färger. Efter en liten stunds shoppande så gick jag till kassan för att betala. Jag upplyste kassörskan om att larmen gått igång när jag gick in så hon bad mig gå igenom larmbågen vid kassan, sagt och gjort jag gick igenom och inget larm gick igång. Glad som en spelman var jag och betalade mina varor. Men när jag skulle igenom en gång till så pep det naturligtvis!!!
Jag öppnade väskan och började plocka upp sakerna men kassörskan sa - jag går igenom med väskan och kollar om det larmar. Nä då, det larmade inte första gången men givetvis andra gången.
Då kom säkerhetskontrollanterna, 2 stycken var dom ,trevliga människor som frågade om jag ville ha hjälp av dem och kolla vad det var i min väska som larmade. Ja tack sa jag och följde med dem.
Jag förklarade att det larmade när jag gått in i affären, ja vi hörde det men vi hade precis satt oss och skulle ta rast sa dom :-)
Nåja dom hjälpte till att scanna allt i väskan med en larmscanner men icke att dom hittade något! då gick dom ut till stora larmbågen och gick igenom den ömsom med allt mitt smink som med min väska och plånbok och ibland pep det och ibland inte. Ja det var inte så mycket mer att göra jag åkte hem och tömde väskan för att kolla om jag kunde hitta något gammalt larm men nä då.
Håret fick en ny färg det blev nästan värre än första gången, så nu skall jag sätta i en kopparorange färg så får jag väl se om jag kan gå ut i morgon :-)
Å, nä ... jag kommer inte att lägga ut någon bild på mina nya hårfärger.

1 kommentar:

  1. Hahahaha du lyckas alltid ,men allt klär en skönhet! Kram syster

    SvaraRadera