tisdag 1 juli 2014

Vallningar och skrivlust..

Nu börjar livet  rulla på i vanliga hjulspår. Denna tiden på året älskar jag mest av allt ja i vanliga fall. Nu känns det som det är åska i luften var eviga dag, förmodar att det till stor del beror på min antiöstrogenbehandling. Det vallas och svettas runt hela kroppen och jag önskar att jag varit smal som en spagetti och inte haft så många volanger att svettas mellan.
Jag tror min själ att om man dragit ut hela min hud  med alla veck och volanger hade det blivit skinn till en hel soffgrupp!!!
Till och med glasögonen halkar ner på näsan av alla svettningar.
Då är det skönt att strosa runt i trädgården på kvällar och njuta av svalkan. Det växer så det knakar i mina pallkragar, tyvärr har jag glömt bort vad jag planterade och det blir spännande att se vad som kommer upp.

Men lugnet i trädgården har gjort själen gott och jag har fått många ideér till nästa års Goinge revy.
Nu har jag dessutom gjort något alldeles vanvettigt...
Jag har bokat Sibbhultsfolketshus och skall sätta upp en buskis där i höst!!!!! Jo men så att... första gången jag sätter upp något i mitt eget namn! Har givetvis med mig några av mina vapendragare på detta äventyret men dessa är lite hemliga än så länge.
Det gäller min själ att leva så länge man kan. Rätt vad det är så är det för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar