söndag 6 juli 2014

Fåfänga är ditt namn.....

Sitter och tänker på alla år man gynnat skönhetsindustrin, det har pushats upp, hållts in ,rakats och smorts in.
Man har knipit med Susanne Lanefelt tills röven var blå.
Otaliga krämer har passerat i mitt liv, acnecreme, anticellulit creme, dagcreme, nattcreme, ja och en och annan tallrik jordgubbskräm. Man klipper sig och färgar håret och smyckar sig på diverse sätt. Ja man är faktiskt som en korsning mellan en påfågel och en dassafluga ( ja ni vet en sån där grönskimrande fluga).  Ändå vet man någonstans att jordens dragningskraft påverkar kroppen mycket, speciellt när man fyllt 40!!
Då hänger det både här och där och man börjar se ut som ett dåligt stearinljus.
Man borde ju sett ut som Cindy Crawford  vid det här laget och fasen inte som madam Mim i svärdet i stenen!

Nåja det kunde varit värre, jag kunde ju liknat Madam Medusa....
 


Man kan ju undra för vem man gör allt detta? är det för andra eller för att stärka sin självbild? ja inte fasen vet jag. Men jag gillar att "piffa" upp mig ibland, jag gillar att få beröm för både min personlighet och när någon märker att man gjort så gott man kunnat med det man blev tilldelad vid födseln.
Jag gillar oxå att strunta i det ibland, köra ner till affären i mjukisbyxor och osminkad.
Vad jag inte gillar är när folk har åsikter om hur man borde se ut !! Då blir jag irriterad och tycker att dom borde skaffa en hobby som inte går ut på att gnälla på andra.
Så ni där ute som gillar att lägga ner tiden på allt, lycka till!! och till er som skiter i det, hoppas ni gör något annat ni gillar med tiden ni får över.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar