onsdag 16 juli 2014

Sommarprat..


Semestern är i full gång i vårt land, över allt möts vi av sommarvikarier.. Dessa saktfärdiga personer som på helt oförståeliga grunder fått jobb på ställen där man måste vara snabb. Ja i kassan i mataffärerna, på serviceboendena och värst av allt på Systembolaget !  Allra värst är dem som dessutom är under 20! Knappt torra bakom öronen.
Känns gnället igen??? Jodå jag har oxå gnällt emellanåt men efter att ha varit
 " vikarie" i 2 veckor så ska jag inte gnälla mer!!! Jag har nog gjort dom flesta fel man kan göra.. Men jag har gjort det med finess!!! Jo det har jag, i stället för att stressa upp mig har jag skrattat åt eländet tillsammans med mina arbetskollegor och brukare . Allt blir liksom lite lättare för alla då😃 


Här hemma växer det så det knakar, grönsaker och gräs ja allt möjligt.
 När Rasmus var yngre hade han en "blommor och bin" period ( nu är det bara bin, jo han har skaffat bikupor) men när han höll på att odla fick han frö av vår goda vän Nina Holmberg . I våras hittade jag en påse frö och satte, å nu håller set på att bli något som liknar en korsning mellan gurka och pumpa... Man kan ju undra vad det må bliva? 

1 kommentar:

  1. Oj! Dom gamla fröerna! Fick du upp av dom?! Bravo!!!! ;-) Nå... inget ska förfaras! ;-)

    SvaraRadera