lördag 21 juni 2014

Midsommar och skrivlust...

Så var midsommarafton över för denna gången, vi hade turen att vara bortbjudna och kunde bara sätta oss vid dukat bord och njuta av mat och dryck. Vi har firat med samma lilla gäng i många år och det är alltid lika trevligt. Givetvis höll jag på att göra bort mig som vanligt, jag såg att det stod en sån där  modern våg på golvet i hallen och jag tog ett steg fram för att ställa mig på den och kolla vikten. Då kom jag på att det inte är så smart att väga sig direkt efter att man har vräkt ner så mycket mat så det kunde mättat en hel by i Afrika. Jag gick således förbi vågen och fortsatte ut på altanen. Jag berättade om vad jag tänkt göra, då upplyste Fia ( värdinnan) om att det inte alls var en våg utan en skrivare.....
Så nu har jag bestämt mig för att vara onykter nästa midsommar för då kan jag i alla fall skylla på det..


I trädgården växer det så det knakar just nu, tomaterna är så höga så jag har fått staka upp dem. Jag njuter av dom dagarna när jag kan gå runt i trädgården och bara njuta av livet en dag i taget. Jag har även fått tillbaka lite av min skrivarlust och börjat skriva lite sketcher till nästa års revy.


I kväll skall vi ha lite gäster, jag har  varit på Maxi och handlat , där träffade jag härliga revy vänner, sedan har jag sprätt runt i köket hela dagen och grejat med mat. Det blir en härlig blandning av mat ja det  blir " skabarens" på ren göingska ( skåprens).
Varmrökt lax, varm potatissallad med babyspenat och rädisor. Räkor. Sallad. Hemmagjord kall sås. Västerbottenpaj mm och till efterrätt blir det rabarberpaj under marängtäcke med hemmagjord fläderglass. Hoppas det skall smaka. Ha en fortsatt skön helg för det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar