lördag 7 juni 2014

Marknad och trädgårdspyssel...

Idag är det dagen D i vår kommun, vi har marknad!! Broby marknad är en (för oss) stor marknad med ca 400 stånd. Ja det kan ju finnas ett och annat stånd som inte jag vet om ;-) men där är i alla fall väldigt trevligt.
Givetvis skall jag dit, jag har "lurat" Rasmus att följa med. Det kommer nog att bli en eller annan vanvettsaffär i dag. Tack o lov är barnen stora och kommer inte hem asandes med dvärgkaniner eller illrar längre. Men själv brukar jag köpa något onödigt som gräddbullar, marknadskarameller och annat smått och gott.

Innan marknadsbesöket blir det till att åka en liten sväng in till Hässleholm för lite ärenden, till er som tycker att jag kör mycket onödigt, ja det gör jag!!! men jag hjälper miljön på annat sätt! jag äter alltid upp min mat ( inget matsvinn här inte) ibland äter jag även upp bordsgrannens mat , till hans förtret.
Jag försöker återvinna så mycket som möjligt, och i dagarna skall jag rensa mina garderober och skänka till dom olycksdrabbade människorna i Bosnien!!
Förmodligen kommer jag att brinna i helvetet efter alla mil jag kört men där är det ju varmt och jag är ju så förbannat frusen!

Nåja, till alla er som är på Swedenrock önskar jag en trevlig helg med gött väder!!! Har lovat mig själv att jag någon gång skall ta mig dit  kanske ....  Är ju ganska traggig av mig så jag tycker det är jobbigt med ställen där musiken överröstar alla samtal ( sanningen är att jag har svårt att va tyst så länge ).
Då är det bättre att umgås med folk som gillar att höra på mitt tragg!!! ( jo det finns några stycken som gör det). Till alla er där ute, ha en härlig helg!!

1 kommentar:

  1. Hos oss har det alltid varit jag som har "asat" hem alla djur och barnen har sagt- nämen mamma, vad ska du med dom till??

    SvaraRadera