tisdag 3 juni 2014

Å dä rejnade å rejnade...

Så hände det sig på fläderstigen att regnet plötsligt dök upp, lika blött och kallt som en höstdag. Mina nysådda fröer fick ett litet täcke över sig ( så duk) , inte fasen vet jag om det hjälper men eftersom min andra sådd har lyst med sin frånvaro så chansar jag på att detta skall funka.
Troligtvis har jag placerat den ena pallkragen för nära min spireahäck och det har regnat för mycket
för det har nästan inte kommit upp något alls, dessutom skiftar det svagt av grön mossa på jorden där.
Känns lite bittert då det var så roligt att planera och plantera, man kanske skall kasta in handduken och asfaltera hela tomten.
Sommaren och semestern står framför dörren och planerna är många, Köpenhamn, Ullared, Borås och en vecka i Sälen med vännerna <3.  Borde nog lagt in om fler veckor men vill spara lite till hösten då vi planerar att åka till Kreta igen. Har några vänner som verkar intresserade att hänga på, är det fler så bara hör av er!
Mina stavgångspromenader har det  varit lite si och så med, haft lite ont i ryggen igen, men har gått lite mindre rundor på 3 km/ per gång.
Prövade att gå 6,5 km härom dagen, myggen höll på att äta upp mig och hunden var helt slut men det gick rätt bra ändå. Lite mer ont i höfterna och ryggen men jag tror det beror på mina nya skor.
Annars är det revyn och sketchskrivande som står högt upp på prioriteringslistan. Vi planerar ju att sätta upp revyn i januari igen om inget annat händer.
Som tur är så behöver jag inte åka iväg för att hitta ideér det räcker med att umgås med min familj ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar