lördag 14 juni 2014

Skator och barnaskrik...

💗Nu är sommaren som bäst, man har fullt med förväntningar inför semestern och man börjar sakta dra ner på arbetstempot ( kan inte påstå att mitt tempo är så bra ). Så fort solstrålarna kommer fram vill man ut i trädgården å bara njuta av att kunna känna gräset under fötterna.
Jag har flyttat en av mina pallkragar då den stod för skuggigt och det jag sådde ville inte växa. Nu hoppas jag att det blir bättre. Min sallad som jag sådde för 2 veckor sedan har kommit upp fint.
I dag steg jag upp hyfsat tidigt och begav mig ut på fläderjakt, jag skall göra en sats flädersaft till.  Jag och Pirat gav oss ut i skogen, det var en underbar morgon knappt några andra ute vid denna tiden. Vi gick till vårt "speciella" ställe och plockade det vi behövde. Sedan bar det av hemåt igen för att  göra saften.
På em kom Frida och Emma med barnen och åt lunch, ungarna var toppade och lekte sådär härligt som bara barn kan göra om sommaren. I och ur poolen, i och ur hängmattan och fram och tillbaka med krocketspelet. Tänk om man hade den energin!! det enda jag har kvar är det där klumpiga som barn ofta har, Frida påpekade mina fläckar på tröjan :-)  Jag borde fötts med en fastsydd haklapp runt halsen!
När alla gäster åkt hem gick jag in och la mig på soffan för den kände sig väldigt ensam. Jag har ju inte legat där på hela dagen!!  Plötsligt hörde jag ett konstigt ljud utanför fönstret, där satt en skata på bordet och åt upp mina doftljus!!!  Så om ni ser en skata men orange apelsinfärgad näbb och diarré så säg åt den - du har själv satt dig i denna situationen!

2 kommentarer:

  1. Tihi. Vi kan väl ha en liten syklubb o sy upp haklappar till oss?! Jag behöver också!! ;-) Tihi. Vilken överraskning för skatan!!

    SvaraRadera
  2. Tror Frida oxå kan tillhöra den klubben med oss :-)

    SvaraRadera