lördag 7 mars 2015

Snart kommer våren.... hoppas jag

När jag föddes för ca 120 år sedan, så sa alla Gudar i hela världen ( jo det finns jättemånga Gudar!! bara dom trångsynta tror på en Gud) Hejalös blir ditt namn lilla flicka. Å så har jag varit sedan dess. Allt går i 110 knyck. Sista veckorna har dock ett diskbråck satt stopp för "hejalösheten" , jag har dock lyssnat på alla involverade sjukvårdskunniga personer och hållit mig lugn dessa veckor och vips så blev det ett bra resultat!!! i torsdagskväll tog jag min sista tramadol (trodde jag). Fredagen gick ganska hyfsat men på natten började jag få ont i gen. Inte så mycket som innan men mer än i torsdags. Så nu blir det till att fortsätta ett tag till med tabletterna. På det positiva planet har jag inte alls så ont när jag går på plan mark längre. Så jag är nog snart "fit for fight" igen.

Denna veckan har jag haft förmånen att ha mitt bonusbarnbarn här lite, jag frågade om hon ville hjälpa mig att dammsuga lite om jag dammtorkade å det gjorde hon gärna. hon både dammsugade och dammtorkade med stor iver, när hon var klar  sa hon - jag brukar få pengar av Frida när jag hjälper till att städa.....

Eftersom jag inte hade några pengar hemma så fick jag bli skyldig henne  :-) några timmar senare åkte vi med Henke in till stan och var inne på stadium outlet, där fick hon syn på ett par rosa gympaskor. Då kom vi på att vi kunde göra en deal, hon fick skor och jag slapp betala städningen :-)
När jag berättade det för Frida skrattade hon och sa - hon brukar nöja sig med några kronor eller en guldpeng!!!  Den tösen kommer att gå långt!!

Viktmässigt har det stått stilla i ca 3 veckor, känns sådär... vill ju gå ner ca 2 kg till så att jag kan åka in till bröstcentrum och väga mig och bli uppsatt på operationslistan. Men även här har jag lyssnat på dom kunniga som säger att jag inte skall pusha nått utan låta det ta den tid som behövs. Kanske kan jag så småningom ( när ryggen är stabilare) börja med mina långpromenader och ev cykla lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar