måndag 2 februari 2015

Kom inte å säg att det är ljusare ute.....

Som jag sagt innan så lever jag bara till 75% denna årstiden, det är inte så att jag är deprimerad men jag gillar inte kyla och mörker!  Jag är sketatrött på kvällarna och vill helst bara ligga på soffan utan några krav, ja visst rör jag på mig och visst är jag ute ( jag har ju hund) men inte blir jag piggare. Jag tänkte tillbaka på mitt liv och insåg att så har det nog alltid varit.
Alla försöker pigga upp mig med att säga - men det har blivit mycket ljusare om kvällarna!! eller - Men nu är det snart vår!!  försök inte lura mig JAG känner INTE det så!!!
Jag lever upp när solen återvänder. Då kommer jag att vara pigg både tidiga morgnar och sena kvällar!! inser att jag nog borde vara en björn som gick i ide hela vintern.

Nåja, jag försöker i alla fall att hitta på lite roliga saker även på vinterhalvåret. Ett par helger i rad har jag gått på krogen och umgåtts med trevliga pigga människor. Soffan har fått mysa utan mig dom kvällarna ;-)

Jag har varvat ner en del efter flytten och känner mig hemma här, efter min cancer är jag dock lite förändrad. Jag oroar mig mer än innan, jag har ett fruktansvärt dåligt minne och en sån enkel sak som att läsa böcker är nu mer omöjligt, jag kan inte koncentrera mig. Med facit i hand så blev flytten för stressig, jag minns inte ens saker jag gjort eller inte gjort.
Jag borde insett att vi hade behövt minst en månad till på oss med att färdigställa huset samt flytta och städa. Henke jobbade dygnet runt i många veckor med att få huset inflyttningsklart och jag jobbade heltid, packade ner alla lådor själv, skötte hushållet, körde flyttlass och sov uruselt. Det blev en kostsam historia med en veckas vistelse på hjärtkliniken.

Nåja nu är det över och man måste gå vidare. Jag kryper ner i min säng och drar täcket över huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar