lördag 24 januari 2015

Härda ut ....

När man var yngre oroade man sig ibland över att åldras, nu är man glad när man tänker på alternativen....

Denna årstiden kan man dock va lite hängig, mörkret finns ständigt runt om en. Jag har kommit fram till att jag hade behövt flytta söder ut varje januari - mars , tyvärr tycker inte mitt bankkonto likadant.
Det viktigaste är väl ändå att man försöker anpassa sig till sig själv, ja alltså acceptera att man inte är på topp men ändå se till att man har roligt och framför allt att man tar denna årstiden till att varva ner.

Här hemma börjar dock allt läggas på plats, det mesta är klart . Vi fick efter mycket om och men äntligen golvvärme i huset.
Nu tillhör jag ju dem som är barnsligt glad för det som man annars kanske tar för givet, att kunna kissa i en toastol i stället för att sitta i skogen. att kunna ha samma värme i hela huset och inte bara där värmefläkten står.
Värst var det när vi var här och byggde och toan inte var inkopplad, Naturligtvis blev jag kissnödig och fick gå ut och kissa ( jo så gör man på landet) regnet stod som spö i backen och snabbade mig allt jag kunde.
Rätt vad det var så blev det varmt om höger foten, då upptäckte jag att jag pissat i mina egna låga gummistövlar.... 
Jag kan meddela att dom var vattentäta.

Igår var vi på afterwork i Kristianstad med jobbet, god mat och trevligt sällskap stod på menyn och plötsligt kändes livet lite roligare. Man borde fan införa detta med Aw  som obligatoriskt på alla arbetsplatser,

I dag blev det en promenad nere vid sjön. Även om vi tycker det är kallt och grått så blir man glad när Pirat skuttar omkring helt överlycklig över att både husse och matte följer med på promenaden...

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och roligt att ni trivs på landet.

    SvaraRadera
  2. Ja vi har det gott här men saknar promenaderna i Vanås :-)

    SvaraRadera