torsdag 18 september 2014

Höstmörker och planering...

Hösten är för mig lite dubbelbottnad, Jag gillar inte mörkret och brukar bli trött både mornar och kvällar. Men då försöker jag pigga upp mig själv genom att spela teater. I fjol blev det inget av med det efter min canceroperationer men nu är jag på G igen!
Jag har skrivit ett buskismanus och den håller vi på att öva på för fullt. Om man inte själv har något man brinner för så inser man nog inte att det är energigivande  att hålla på med teater, alla dessa härliga teaterapor som bjuder på sig själv.
Jag tror att vi skrattar 90% av tiden vi övar!
Vi jobbar nog ganska amatörmässigt och vi använder manuset som en grund att utgå ifrån  och får på så sätt en pjäs som bygger på det vi är bra på i stället för att följa manuset slaviskt.
Detta är ett roligt sätt att jobba fram en pjäs på, alla kan känna sig delaktiga och vi har roligt samtidigt. Nu är det ju ändå så att regissören alltid har sista ordet och om det blir för många galna ideér så måste ju någon stoppa det :-)

Årets buskis heter " Ceremoni med förhinder" vi spelar 24,25& 31 oktober samt 1,7 & 8 november i Sibbhultsfolketshus. Beställ biljetter från kulturhuset i Broby mail biblioteketbroby@ostragoinge.se eller ring på 044-7756140 . För att orka med allt så är det viktigt att hålla huvudet så ner varvat som möjligt. Det gör jag genom att planera, se till att jag har ett par kvällar då jag inte har något annat inbokat. Det innebär ju att huset är lite mer ostädat kanske men det priset är bättre att ta än att kroppen tar stryk

Ett enligt mig bra sätt att varva ner på är att promenera med hunden ute i skogen, så gjorde jag även i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar