lördag 23 augusti 2014

Motion och funderingar...

Jag tycker inte om att motionera.... jag har provat olika former genom åren, en del kände jag direkt att jag ogillade och några provade jag ett par veckor. Simning var för enformigt, kettlebells var jobbigt för ryggen, zumba var ok men eftersom jag har dåliga diskar så höll inte rygge, dans är inte min grej då jag är född med 2 vänsterfötter säger mina danslärare..
I våras gick jag med stavar ett par gånger i veckan och efter att dom fått vila rejält i sommar så tog jag tag i dem i dag och promenerade 3 km.
Jag kan inte påstå att det var kul ej heller att jag ser det som en början på något bra utan enbart som ett tvång för att eventuellt kunna leva några år längre.
Hösten är på väg och vi kryper in i våra hus för att gå ner i varv, vi förbereder oss för vintern med kyla och is.Och just nu är det tid för planering av teater och annat skoj, i höst skall jag sätta upp en buskis och efter nyår blir det revy i Sibbhult igen.
Jag försöker oxå varva ner emellan mina aktiviteter, dock får jag lite dåligt samvete för att jag inte träffar alla vänner på helgerna då jag är ledig. Men just nu behöver jag denna tiden till att hämta energi, ni finns fortfarande i mitt hjärta men ni får hålla ut ett tag till.
Vardagskvällarna tillbringas helt utslagen på soffan men jag har försökt ta mig i kragen och fortsätta virka på min poncho igen.


1 kommentar: