fredag 1 januari 2016

2016 ,,,,,

En nyårsdag ger en många tankar, det är kanske tom så att det är den dagen på året då jag tänker som mest.. Ja nu säger det ju så klart inte så mycket men jag brukar fundera på livet denna dagen. I år tänker jag tillbaka på vännerna som finns runt om mig, jag tänker tillbaka på resorna som blev av i år. Skratten, glädjen och alla möte med nya människor.  Glädjen i att leva här och nu.
Året toppades av en lyckad Nyårsfest med några av vännerna. Det blev en kväll full med lekar, tävlingar, god mat och mycket dricka... för vissa kanske lite för mycket dricka. Mina barn hade bestämt sig för att ge mig mitt livs "roast" på scenen. Jag tyckte dock den var väldigt snäll, kanske var det som Frida sa - mamma skall ju vara barn och hundvakt så det är bäst att inte va för elak :-)
Men alla verkade i alla fall tycka att det var en lyckad kväll trots allt. Jag måste ge en extra eloge till Malin som inte bara hjälpte till med att dekorera lokalen utan dessutom skötte hon den mesta markservicen hela kvällen <3 , ja Sjöbbe hjälpte också till mycket och givetvis Henke som såg till att drickan fylldes på hela tiden.




Men nu är 2015 över och vi går in i 2016 med stora förhoppningar om att det skall bli det bästa året ever. I min kalender står det revy på nästan varje sida ända in i februari. Någon gång i vår skall jag dessutom opereras igen , bytta ut expanderinlägget mot ett vanligt inlägg. Ett spännande samarbete med Andreas M står också på agendan och på mitt arbete skall vi börja planera för en ny förbättrad dagligverksamhet. Spännande skulle jag vilja kalla början på 2016!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar