onsdag 5 november 2014

Sista striden är här ...

Nu är det slut på sötebrödsdagarna, jag har börjat banta!! jo för jag vill operera ett nytt bröst och då får man inte vara fet. Ja nu är det ju så att jag är fullt medveten om att jag verkligen behöver gå ner i vikt men jag tycker ändå att man måste få va som man är om man inte mår dåligt av det.

Jag började banta i morse och jag har aldrig förr tänkt så mycket på mat som i dag!! Jag tuggade i mig 2 knäckebrödssmörgåsar som om det var min sista måltid, jag åt äpplet med frenetiskt tuggande så det nästan fradgade sig runt munnen. Jag räknade ut alla points i min mobil och insåg att denna dagen blir lång...
Dom mesta pointsen försvann till lunch och jag började kika på hur många extra jag har...
Det fick bli lite frukt efter jobbet så jag inte skulle svimma ( jo det kändes så!)
Där sitter man med sin mobil helt asocial  och bokför varenda liten points som slinker in i munnen, inte fasen hinner man göra något annat vettigt då! Här skrivs inga manus och här bärs inga flyttkartonger nä nu är det points och kalorier som skall räknas...
Å om jag känner mig själv väl så kommer jag nog att orka med det minst 5 dagar ;-) .
Mitt i den tragikomiska  situationen är jag glad över att jag i alla fall bestämt mig att göra ett rejält försök!! Å när jag nu har odlat morötter hela sommaren så kan jag ju passa på att äta upp dem nu ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar