måndag 18 maj 2015

Vårkyla och tattoo

Så var ännu en långhelg till ända, Jag älskar våren med alla lediga dagar. Det är inte det att jag inte trivs med mitt jobb men man hinner liksom inte med allt man vill när man jobbar heltid. Denna helgen hann jag låna mitt bonusbarnbarn en natt, jag var med en sväng på en städdag här i området, jag var på Ikea och hemma hos mina kompisar samt hälsade på mamma en sväng.
Allt var trevligt men bäst var att få deltaga i ett ALS projekt där                         Den lille by tattoo i Broby hade bestämt sig för att ge alla dagens insamlade pengar till ALS fonden!! Fan vilken bra idé!!
Dom var 3 st duktiga tatuerare som jobbade hårt hela dagen med att tatuera småtatueringar. där fanns korv och fika att köpa samt armband mm. Så gött att det finns människor som engagerar sig och gör något åt denna fruktansvärda sjukdomen.
Själv skrev jag  One life one chance  på min arm för att påminna mig själv om att livet är för kort för att lägga energi på saker som man inte kan påverka. Jag har nog alltid varit lite egen och inte fasen blir det mindre av den varan ju äldre man blir! att våga vara rakryggad och rättfram och samtidigt undvika att trampa på någon är inte alltid så lätt men om man inte försöker så blir man ett mähä och det är minsjäl ännu värre!



Jag har haft förmånen att tillsammans med mina arbetskollegor avsluta ett stort musik och teaterprojekt  förra veckan oxå. Måste säga att det blev succé !
Är så otroligt stolt över våra brukare och deras prestationer. För mig som älskar teaterprojekt var detta en trevlig men tuff utmaning. Som tur är har jag ju världens bästa arbetskollegor som gör allt lite lättare.

Vid denna tiden på året brukar det vara varmt och soligt, men icke denna våren, nä nu är det kamelhårskalsonger och regnstövlar som gäller var och varannan dag.  Efter hundpromenaderna på kvällarna får man koka chokladmjölk för att hålla kylan borta. Aldrig har väl längtan efter sommar och sol varit större!! ( förmodligen har den det men man har redan glömt bort det).

Men vädret kan vi ju inte styra så det är väl bara att köra på som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar